Våra pass

Vi i Gymnastikringen ser rörelse som en viktig del i livet. Rör vi på oss som unga ökar chansen till en livslång rörelseglädje! 


Barn- och Ungdomsgymnastik  

Vi bedriver barn- och ungdomsgymnastik för barn och ungdomar från 3 år och äldre.
Våra pass utövas i Söraby Gymnastiksal samt i Rottne Sporthall.

Familjegymnastik:

För barn i åldrarna 3 och 4 år.
På ett lekfullt sätt tränar vi bland annat matta, hopp och balans. Vi rör oss även till sång- och danslekar.
Under dessa pass är både barn och anhörig vuxen ombytta för att kunna delta aktivt under hela passet.
Du som följer barnet är ansvarig för barnet under hela passet.

Barngymnastik:

För barn i åldrarna 4-11 år.
På dessa pass tränar vi bland annat matta, hopp och
trampett. Vi njuter även av rörelse till musik.

Ungdomsgymnastik:

För barn och ungdomar i åldrarna 11 år och äldre.
På dessa pass utövar vi gymnastik på bland annat
matta, trampet, satsbräda, plint och airtrack.
Vi övar även fristående (dans) och är ibland även ute på tävling.


Gruppträning

Det år du fyller 14 år är du välkommen att delta i gruppträningspassen tillsammans med myndig person, från 16 år tränar du på egen hand. 
Gruppträningsschemat kan variera, aktuellt schema finner ni HÄR.

Kondition & Styrka

I detta pass varvar vi pulshöjande övningar med styrka. Vi använder både egen kroppsvikt, gummiband och fria vikter för att nå våra mål.

Tabata45

Ett intensivt intervallpass där vi arbetar i så kallade tabataintervaller. På 4 minuter genomför vi 8 repetitioner av en styrke- alternativt konditionsövning, jobbar 20 sek, vilar 10sek.

Puls & styrka

Härlig träning för hela kroppen där vi tar hjälp av musiken för att finna ännu mer rörelseglädje. Här varvas pulstoppar med styrka.

PowerFlow

Här arbetar vi bara med den egna kroppen som motstånd. Hela passet är ett oavbrutet flöde av olika rörelsemönster där vi både tränar styrka, kondition, rörlighet, stabilitet och balans.

INNERFLOW

Här värmer vi upp kroppen med mjuka flöden för att sedan gå vidare till en styrkedel där mycket fokus ligger på coremuskulaturen, dvs mage och rygg.

Styrka

I detta pass ligger fokus på styrka. Vi använder vikter, gummiband och vår egen kroppsvikt som motstånd.

Yoga

Ett yogapass där vi mjukt ökar vår styrka och rörlighet i harmoni med andning och dagsform. Tag gärna med egen matta om du har och en filt att använda som stöd och för värme